Cara Meningkatkan Pendapatan Google Adsense
Meningkatkan Pendapatan Google AdSense
Pertama kalinya melihat perolehan AdSense saya di Google Analytics untuk lebih memahami pendapatan saya, dan saya terlihat beberapa keputusan yang agak menarik. Tanpa menyedari, saya telah menghasilkan lebih banyak cara untuk meningkatkan pendapatan AdSense saya setiap bulan. Ini terdiri daripada penempatan iklan yang mudah, untuk menulis post tertentu, dan menarik kepada perujuk tertentu.
Berikut adalah cara bagaimana meningkatkan pendapatan Adsense:
(Video Tips)
Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah menyiapkan AdSense supaya anda boleh mengkajinya dengan lebih terperinci, dalam Analytics. Untuk melakukan ini, apabila melihat gambaran keseluruhan laporan anda, cukup klik pautan untuk mengintegrasikan Adsense dengan akaun Analytics. Hanya satu klik dan sedikit maklumat pada akaun Analytics. Anda perlu menjadi seorang pentadbir di akaun Analitis, jika tidak, ia tidak akan membenarkan anda membuat perubahan yang diperlukan, tetapi jika anda orang yang menguruskan laman web, ini tidak sepatutnya menjadi masalah.
NOTA: Oleh kerana anda menambah maklumat baru, GA tidak akan memindahkan ke butiran dari masa lalu, anda hanya akan melihat hasil baru dari ketika anda bergabung dengan kedua-duanya. Pendapatan AdSense ialah jumlah wang yang telah anda buat dalam tempoh masa yang anda pilih (2 minggu untuk saya). RPM / 1000 lawatan, berapa banyak wang yang anda buat untuk setiap 1000 lawatan ke laman web anda. Iklan diklik, adalah jumlah iklan yang diklik oleh penonton. Diklik / dikunjungi iklan, ialah jumlah kunjungan, dibahagikan dengan bilangan iklan yang diklik.
CTR bermaksud kadar melalui Klik dan ini adalah peratusan klik yang anda peroleh untuk setiap kesan iklan. eCPM bermaksud Kos Per 1000 yang berkesan. Ini jumlah pendapatan per 1000 view. Iklan AdSense Dilihat ialah jumlah iklan yang dilihat, dari semua berbilang iklan pada semua paparan halaman. Tayangan / Lawat Unit AdSense adalah bilangan iklan yang dilihat oleh pelawat, setiap lawatan. Tayangan Halaman AdSense ialah jumlah muka surat yang dilihat yang mempunyai iklan AdSense di atasnya. Tayangan Halaman / Lawatan Halaman AdSense serupa dengan halaman yang dilihat setiap kali dilihat, hanya halaman dengan iklan yang dilihat, setiap lawatan.
Tip # 1 - Pemerhatian kepada penunjuk, perkara kegemaran saya tentang menggunakan Analytics untuk melihat AdSense anda, maka anda boleh mengetahui siapa rujukan anda yang paling bernilai dari segi pendapatan AdSense.
Keputusan saya agak mengejutkan saya. Untuk beberapa ketika sekarang, saya telah dipaparkan di laman utama forum fotografi dengan kira-kira 7000 ahli aktif, tetapi itu berkembang lebih banyak berbanding bulan lalu atau lebih. Saya tidak mendapat banyak trafik daripada mereka, kerana pada masa ini saya hanya mempunyai 1 pautan di laman utama mereka, tetapi apabila saya melakukannya, saya sangat berharga.
Bahagian terpenting
Hasilnya bukanlah klik iklan, dilihat, atau bahkan hasil; ia adalah Kadar Melalui Klik (CTR) dan eCPM (Kos efektif setiap 1000 view). Seperti yang telah kami ketahui sebelum ini, RKPT adalah peratusan iklan yang diklik, pada setiap kesan, jadi anda mahu yang setinggi mungkin. Sebab CTR jauh lebih tinggi daripada beberapa penunjuk lain kerana kualiti pengunjung yang saya terima dari perujuk itu. Mempunyai CTR yang sangat rendah, kerana penggunaannya tidak mencari apa-apa khususnya dan sukar untuk mendapatkan perhatian mereka, yang mungkin menyebabkan mereka mengklik iklan. Ia akan kelihatan memperlakukan laman web yang mereka lawati dengan cara yang sama, dengan mengklik pada lebih banyak iklan. Mendapat lebih banyak trafik dari Facebook dan pendapatan dari Twitter jauh melebihi Facebook, yang sangat baik, kerana ia lebih mudah untuk menghantar beberapa pautan di Twitter.
Tip # 2 - Menulis Kandungan
Memasang Dalam Laman Anda Langkah ini menghasilkan hasil yang mengejutkan bagi pendapatan saya. Jika anda melihat melihat graf saya di bawah, anda akan melihat bahawa pada 6hb November, terdapat peningkatan pendapatan yang besar. Perkara pertama yang saya lakukan adalah melihat kembali ke hari itu untuk melihat post yang saya telah diterbitkan, dan saya mendapati sebuah post bertajuk 'Blogger Tutorial', dan ini hanya satu koleksi tutorial saya.
Tip # 3 - Iklan Teks dan Imej Mendayakan Unit Iklan
Anda untuk memaparkan jenis iklan teks dan gambar / media kaya, meningkatkan jumlah iklan yang bersaing untuk muncul di laman web anda. Lebih banyak pengiklan dalam lelongan iklan memacu tawaran lebih tinggi dan lebih banyak pendapatan untuk anda. Rata-rata, penerbit melihat peningkatan 59% dalam pendapatan eCPM apabila mereka membuat perubahan yang disyorkan ini. Jika anda belum menggunakan kedua-duanya, maka ia semudah memasuki tab 'Iklan saya', dan mengklik pada 'Edit jenis iklan', di sebelah iklan dalam senarai. Ini akan meningkatkan kos setiap klik, jadi walaupun anda tidak meningkatkan bilangan klik yang diperoleh oleh laman web anda, anda masih akan membuat lebih banyak wang.
Tip # 4 - Meningkatkan Ukuran Iklan Pengiklan
Lebih memilih unit iklan yang lebih luas untuk inventori premium mereka, menghasilkan tawaran yang lebih tinggi untuk penempatan iklan Anda. Walaupun semua laman web berbeza, penerbit biasanya melihat 0.35 eCPM apabila menggunakan saiz iklan yang lebih luas. Anda boleh mula dengan hanya menukar iklan tunggal pada halaman popular untuk melihat seberapa baik mereka bekerja, dan jika ia tidak terlalu mengganggu, maka anda boleh mula melancarkannya di seluruh laman web anda. Saya tidak melakukan ini di bar sisi kerana tahu kerana lebar sidebar perlu diubah, dan itu bukan hanya mengambil banyak masa, tetapi merosakkan jarak untuk saya meletakkan post. Sebaliknya, saya menambah iklan yang lebih luas pada akhir setiap post, yang berbeza dengan semua iklan lain di tapak web saya, dan ini menyaksikan peningkatan jualan iklan yang baik.
Tip # 5 - Penempatan Iklan
Di mana anda memilih untuk meletakkan iklan di laman web anda akan membuat perbezaan besar dengan jumlah klik yang anda dapatkan, kerana iklan yang lebih jelas, semakin besar seseorang akan melihatnya. Sukar untuk menilai di laman web sendiri kerana kami melihat laman web dengan cara berbeza untuk melihat pandangan orang lain, jadi cara terbaik untuk mula melihat keputusan, adalah untuk mencuba dengan penempatan iklan.
Kesimpulan:
Pendapatan Adsense boleh ditingkatkan atau ditambah dengan beberapa teknik dan cara sekiranya rajin mempromosi laman web anda.
Pertama kalinya melihat perolehan AdSense saya di Google Analytics untuk lebih memahami pendapatan saya, dan saya terlihat beberapa keputusan yang agak menarik. Tanpa menyedari, saya telah menghasilkan lebih banyak cara untuk meningkatkan pendapatan AdSense saya setiap bulan. Ini terdiri daripada penempatan iklan yang mudah, untuk menulis post tertentu, dan menarik kepada perujuk tertentu.
Berikut adalah cara bagaimana meningkatkan pendapatan Adsense:
(Video Tips)
NOTA: Oleh kerana anda menambah maklumat baru, GA tidak akan memindahkan ke butiran dari masa lalu, anda hanya akan melihat hasil baru dari ketika anda bergabung dengan kedua-duanya. Pendapatan AdSense ialah jumlah wang yang telah anda buat dalam tempoh masa yang anda pilih (2 minggu untuk saya). RPM / 1000 lawatan, berapa banyak wang yang anda buat untuk setiap 1000 lawatan ke laman web anda. Iklan diklik, adalah jumlah iklan yang diklik oleh penonton. Diklik / dikunjungi iklan, ialah jumlah kunjungan, dibahagikan dengan bilangan iklan yang diklik.
CTR bermaksud kadar melalui Klik dan ini adalah peratusan klik yang anda peroleh untuk setiap kesan iklan. eCPM bermaksud Kos Per 1000 yang berkesan. Ini jumlah pendapatan per 1000 view. Iklan AdSense Dilihat ialah jumlah iklan yang dilihat, dari semua berbilang iklan pada semua paparan halaman. Tayangan / Lawat Unit AdSense adalah bilangan iklan yang dilihat oleh pelawat, setiap lawatan. Tayangan Halaman AdSense ialah jumlah muka surat yang dilihat yang mempunyai iklan AdSense di atasnya. Tayangan Halaman / Lawatan Halaman AdSense serupa dengan halaman yang dilihat setiap kali dilihat, hanya halaman dengan iklan yang dilihat, setiap lawatan.
Tip # 1 - Pemerhatian kepada penunjuk, perkara kegemaran saya tentang menggunakan Analytics untuk melihat AdSense anda, maka anda boleh mengetahui siapa rujukan anda yang paling bernilai dari segi pendapatan AdSense.
Keputusan saya agak mengejutkan saya. Untuk beberapa ketika sekarang, saya telah dipaparkan di laman utama forum fotografi dengan kira-kira 7000 ahli aktif, tetapi itu berkembang lebih banyak berbanding bulan lalu atau lebih. Saya tidak mendapat banyak trafik daripada mereka, kerana pada masa ini saya hanya mempunyai 1 pautan di laman utama mereka, tetapi apabila saya melakukannya, saya sangat berharga.
Bahagian terpenting
Hasilnya bukanlah klik iklan, dilihat, atau bahkan hasil; ia adalah Kadar Melalui Klik (CTR) dan eCPM (Kos efektif setiap 1000 view). Seperti yang telah kami ketahui sebelum ini, RKPT adalah peratusan iklan yang diklik, pada setiap kesan, jadi anda mahu yang setinggi mungkin. Sebab CTR jauh lebih tinggi daripada beberapa penunjuk lain kerana kualiti pengunjung yang saya terima dari perujuk itu. Mempunyai CTR yang sangat rendah, kerana penggunaannya tidak mencari apa-apa khususnya dan sukar untuk mendapatkan perhatian mereka, yang mungkin menyebabkan mereka mengklik iklan. Ia akan kelihatan memperlakukan laman web yang mereka lawati dengan cara yang sama, dengan mengklik pada lebih banyak iklan. Mendapat lebih banyak trafik dari Facebook dan pendapatan dari Twitter jauh melebihi Facebook, yang sangat baik, kerana ia lebih mudah untuk menghantar beberapa pautan di Twitter.
Tip # 2 - Menulis Kandungan
Memasang Dalam Laman Anda Langkah ini menghasilkan hasil yang mengejutkan bagi pendapatan saya. Jika anda melihat melihat graf saya di bawah, anda akan melihat bahawa pada 6hb November, terdapat peningkatan pendapatan yang besar. Perkara pertama yang saya lakukan adalah melihat kembali ke hari itu untuk melihat post yang saya telah diterbitkan, dan saya mendapati sebuah post bertajuk 'Blogger Tutorial', dan ini hanya satu koleksi tutorial saya.
Tip # 3 - Iklan Teks dan Imej Mendayakan Unit Iklan
Anda untuk memaparkan jenis iklan teks dan gambar / media kaya, meningkatkan jumlah iklan yang bersaing untuk muncul di laman web anda. Lebih banyak pengiklan dalam lelongan iklan memacu tawaran lebih tinggi dan lebih banyak pendapatan untuk anda. Rata-rata, penerbit melihat peningkatan 59% dalam pendapatan eCPM apabila mereka membuat perubahan yang disyorkan ini. Jika anda belum menggunakan kedua-duanya, maka ia semudah memasuki tab 'Iklan saya', dan mengklik pada 'Edit jenis iklan', di sebelah iklan dalam senarai. Ini akan meningkatkan kos setiap klik, jadi walaupun anda tidak meningkatkan bilangan klik yang diperoleh oleh laman web anda, anda masih akan membuat lebih banyak wang.
Tip # 4 - Meningkatkan Ukuran Iklan Pengiklan
Lebih memilih unit iklan yang lebih luas untuk inventori premium mereka, menghasilkan tawaran yang lebih tinggi untuk penempatan iklan Anda. Walaupun semua laman web berbeza, penerbit biasanya melihat 0.35 eCPM apabila menggunakan saiz iklan yang lebih luas. Anda boleh mula dengan hanya menukar iklan tunggal pada halaman popular untuk melihat seberapa baik mereka bekerja, dan jika ia tidak terlalu mengganggu, maka anda boleh mula melancarkannya di seluruh laman web anda. Saya tidak melakukan ini di bar sisi kerana tahu kerana lebar sidebar perlu diubah, dan itu bukan hanya mengambil banyak masa, tetapi merosakkan jarak untuk saya meletakkan post. Sebaliknya, saya menambah iklan yang lebih luas pada akhir setiap post, yang berbeza dengan semua iklan lain di tapak web saya, dan ini menyaksikan peningkatan jualan iklan yang baik.
Tip # 5 - Penempatan Iklan
Di mana anda memilih untuk meletakkan iklan di laman web anda akan membuat perbezaan besar dengan jumlah klik yang anda dapatkan, kerana iklan yang lebih jelas, semakin besar seseorang akan melihatnya. Sukar untuk menilai di laman web sendiri kerana kami melihat laman web dengan cara berbeza untuk melihat pandangan orang lain, jadi cara terbaik untuk mula melihat keputusan, adalah untuk mencuba dengan penempatan iklan.
Kesimpulan:
Pendapatan Adsense boleh ditingkatkan atau ditambah dengan beberapa teknik dan cara sekiranya rajin mempromosi laman web anda.